středa 3. dubna 2013

Šulánky s mákem i na slano

Malej si rád dá k večeři něco sladkýho, ale většinou vyžaduje palačinky a lívance. Tak se občas rozhodnu pro něco jinýho, protože mě ty palačinky už nebaví:-)

K poslední sladké večeři jsem mu tedy udělala šulánky



S receptem je to trochu složetější, protože každá brambora je jiná, některá má škrobu více, některá méně. Každopádně nedoporučuju dělat z nových brambor. Používám normální pozdní brambory typu B

Brambory
mouka
vejce
sůl

Brambory uvařím ve slupce a pak oloupu

Já mám mačkadlo na brambory, tak proženu brambory mačkadlem. Měly by jít i nastrouhat, ale to se mi strašně patle, tak když se mi nechce špinit mačkadlo, tak to rozmačkám vidličkou



Po nastrouhání brambor je potřeba přidat mouku
V podstatě to dělám od oka,ale kdybych to měla vážit, tak hrubé mouky bude asi třetina množství brambor. Maximálně se dá dát polovina, pak už je těsto moc tuhé, spíš jako knedlík. Do těsta potom přidám ještě vejce a trochu soli.
Trochu to rozmačkám celý vařečkou a pak vezmu do ruky.



Musím pracovat rychle, protože každé bramborové těsto řídne. Vyválíme si dlouhý šulánky a ty pak nakrájíme na malé


zaváříme do vroucí vody s kapkou oleje, rychle od spodu zamícháme, aby se to nechytalo na dno.Jakmile vyplavou, tak čekám ještě asi 2 minuty a zcedím


Po zcezení procáknu olejem, aby se mi k sobě neslepovala jedna velká šulánka
Malej si je dal s opraženou strouhankou a cukrem a velkej s cibulkou, slaninou a brynzou



Žádné komentáře:

Okomentovat