středa 3. dubna 2013

Vymazlená dýňová polévka

Když jsem poprvé viděla dýňovku u Vlaďky naživo, tak se mi to vůbec nechtělo pozdávat. Přišlo mi to jako jakejsi oranžovej hnus.
Pak mi to ale nedalo a koupila jsem dýni. První pokus se moc nepovedl, protože moje dýně nebyla hokaido, ale nějaká obrovská jako Halloweenová...
Druhý pokus dopadl famózně a hlavně nejmenší člen rodiny ji má jako jednu z nejoblíbenějších.
Vařím ji teda poměrně často i mimo sezónu protože si nějaký domácí zásoby vždycky seženu.


Dnes jsem zvolila jiný způsob. Vždycky zaínám cibulkou, pak přidám nakrájenou dýni a vařím.
Dnes jsem si dýni nakrájela na měsíčky a dala na plech






Osolila, opepřila, přidala nakrájený česnek


Nakonec jsem pokapala česnekovým olivovým olejem made in Tunisia a dala péct


Pekla jsem na 200*C asi 20 minut


po dopečení jsem si osmažila cibulku


Na ni dala celý obsah pekáčku


Přidala jednu bramboru na kostičky, zalila vodou aby to bylo potopený a dala vařit


Vařila jsem asi 20 minut a potom rozmixovala tyčovým mixérem, dosolila, dopepřila a přilila kalíšek smetany


Pak už stačí jen prohřát a malej už jen stál a čekal až to bude. Na talíři můžeme přidat opražená dýňová semínka, na kostičky opražený chléb a kapku olivového oleje



Žádné komentáře:

Okomentovat