úterý 26. března 2013

Cuketkova Pain bagetka

Tyhle bygetky jsem začala dělat hned, jak je Pan Cuketka uveřejnil
Bohužel jsem v té době měla plynovou troubu a asi nějakou na houby, protože Cuketka si s nima poradil i v plynu
Vznikly mi z toho bagetky chutné, na pohled však nevábné


Kurečka žádná, barva žádná, prostě nic moc
Potom mi manžel koupil elektrickou troubu a už to šlo, pro zdokonalení jsem si ještě od zedníků vyprosila střešní tašku a byly bagetky jedna báseň

Recept opisuji
380 g mouky
300ml studené vody
lžička soli
půlka kvasnic (Cuketka má sušené, ale já čerstvé, sušené se mnou nekamarádí)

Začneme tím, že první den večer smícháme 380 g mouky s 280 ml vody. Vypracujeme těsto, zakryjeme a dáme spinkat do lednice
Druhý den vytáhneme těsto z lednice, přidáme sůl, kvasnice rozpuštěný ve zbytku 20 ml vody a pořádně propracujeme a necháme kynout cca 4-5 hod


Mezitím si vyhřejeme troubu na plno a pokud nemámekámen nebo střešní tašku, tak nahříváme i s plechem
Potom těsto opatrně vysypeme na hodně pomoučený vál a rozdělíme ostrým nožem na bagetky

Do rozpálené trouby nasázíme bagetky a na dno trouby vylijeme asi panáka ledové vody, aby vznikl dostatek páry


Pečeme asi 12- 15 minut




Vytáhneme na mřížku a necháme vychladnout




Teď už se můžeme zakousnout do krásně bublinaté bagetky




Můžeme obložit podle chuti



A dobrou chuť

Žádné komentáře:

Okomentovat