úterý 26. března 2013

Makové loupáčky

Cena loupáků v obchodě mě úplně uzemnila, a ta tvrdost a nenadýchanost byla poslední kapka.
Raději jsem si řekla, že rodině ty loupáky upeču.
Recept už mám dlouho, pekla jsem však naposledy tak před 3 lety.


Dělala jsem na jeden plech- 8 kusů, ale byly tak velký, že jich mohlo být klidně deset

330g hladké mouky
40 g cukr krupice
30 g máslo
1 žloutek
150 g mléko
půlka kvasnic
špetka soli


 Po vykynutí si těsto rozdělíme na požadované množství kusů( mám 8, příště raději 10)


Pěkně si každý kus rozválíme


A snažíme se ho nějak úhledně zamotat jako rohlík



Potřeme bílkem, který nám zbyl a posypeme nemletým makem, což byl pro mě dnes skoro nadlidský úkol. Byla jsem ve čtyřech obchodech včetně 2 supermarketů a všude měli jsen mák mletý, případně mletý i s cukrem.
Nakonec jsem doma našla v krabičce malinkou skromnou stoletou zásobu......

Necháme znovu dokynout asi 25 minut a dáme do trouby rozpálené na plnej kotel. Zároveň naspodek vylijeme panáka ledové vody


Asi za 3 minuty snížíme teplotu na 160 a pečeme ještě asi 15 minut


Hotové necháme vychladnout a můžeme jíst




Žádné komentáře:

Okomentovat