pondělí 8. dubna 2013

Kváskový chleba

Začala jsem ho péct cca před 3-mi lety. Vedla třístupňově kvásek, který mi často při teplotách kolem 17-ti stupňů u nás doma chcípnul.


Teď jsem si založila kvásek dle rad tady. Funguje skvěle, ale dělám si to zase tak trochu po svém.

Nějakou dobu jsem si krmila kvásek, asi tak 14 dní- 2x denně dle oka- žitná mouka+ voda. Přebytky vylejt do záchodu.

Po 14-ti dnech nechat kvásek nakrmený přes noc vykvasit, odebrat do kelímku od margarínu, který do příštího pečení odložím do ledničky, ráno přidat zbytek věcí, dát do ošatky a odpoledne upéct













První z chlebů není nijak extra povedený, ale pak už se daří....


Můj recept do klasické pekárenské ošatky 1,2 kg

350g kvásku, který je asi půl napůl, mírná převaha vody
300g chlebová pšeničná mouka
200g hladká mouka
170-180g voda, lze přidat dle potřeby
2 lžičky cca 20g sůl
2 lžičky cca 10g kmín

Vypracuju v pekárně nebo i ručně mírně lepkvé těsto, rozplácnu ho na širokou placku a zamotám jako roládu. Zamotaným konce nahoru ho vložím do ošatky, která je vyložená plínkou a vysypaná moukou(nepodceňovat)




Po vykynutí, které dle teploty trvá aspoň 5 hodin, mě v té zimě doma i 10 hodin dám do rozpálené trouby naplno, na dno naliju panáka ledové vody a po 5-ti minutách pečení ztlumím cca na 180 a přidám horkovzduch
Peču asi 45 minut.
















Vydržet a rozkrajovat až po vystydnutí :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat