čtvrtek 28. března 2013

Svačinové bulky

Malej šel dneska k babičce, a zakázal mi bez něj cokoliv péct, prej jediný, co mám povolený jsou rohlíky.
Tak jsem udělala manželovi do práce na svačinu bulky, nazvala jsem je proto svačinové...


Rohlíkové těsto jsem dnes udělala úplně chudobný, šetřící, pro lakomce, žádné máslíčko, nic

500g mouky
250g vody
půlka kvasnic
sůl
Jen jsem chtěla vědět, co to udělá, když přidám zlepšovadla těsta, tak jsem přidala lžičku lecitinu granulovanýho a půl lžičky kyseliny citronové
Zdálo se mi to stejné jako vždy

Jak jsem už říkala, tak pekárna mi odpochodovala do věčných lovišť, tak jsem se do toho musela pustit ručně. Ááááách jo

Začneme kváskem, voda, lžička mouky a kvasnice


 Jak trochu vzejde přidám do robota ostatní suroviny. Robot těsto sice nevypracuje, ale aspoň ho trochu spojí, jelikož mám na prstech hodně prstýnků, tak se mi nechce rukama do těsta, který je ještě hodně lepivý.
Jak se trochu spojí, vezmu to do ruky


Propracuju aspoň 5 minut a dám kynout na 1,5 hod.

Po vykynutí si udělám malý bochánky, měla jsem jich 7. Nechám trochu asi 10 minut znovu dokynout.

Pak nastřihnu nůžkama a tím nastřihlým otočím dolů. Nechám vykynout dalších 10 minut. pak dám na plech už normální stranou, posypu semínky, hrubou solí, kmínen a dál dle chuti. Nechám zakrytý igelitem kynout cca 10-15 minut


Mezitím si trobu předehřeju na 210 a dám tam plech s bulkama a naspodek naliju panáka ledové vody,abych měla v troubě páru. Po 5-ti minutách ztlumím na 170 a peču ještě 15 minut s přidaným horkovzduchem




Necháme vychladnout na mřížce a potom použijeme tak, jak zrovna potřebujeme










Já 4 naplnila manželovi na svačinu, jednu snědla jen tak suchou křupavou, jednu dala kamarádce a tu jednu chudinku schovala.



Tady je vidět průřez bulkou


Žádné komentáře:

Okomentovat