čtvrtek 21. března 2013

Indiánky


Myslím, že většina běžných cukrárenských výrobku dnes nestojí za nic. Já osobně sice skoro nic sladkého nejím, za což je mi jistě vděčný špek na břichu, ale dítě a bližší rodina mají moje výtvory rádi. Proto jsem se rozhodla udělat tuto pochoutku v domácích podmínkách. Manžel se na mě sice povětšinou dívá velmi udiveně až nechápavě, občas si neodpustí komentáře, ale já se nedám.
možná si řeknete, že je to moc složitý na přípravu a kdesi cosi... Já Vám to však vyvrátím, je to celkem jednoduché a ani to není patlačka na celý den.
Jako nejdůležitější základ se hodí mít doma větší množství vajec, protože jen bufler, takový ten piškotek dole pod indiánkem jich spolkne až dost.
Začneme tedy ,,piškotky". Recept je opět z knihy Cukrářská technologie, převedeno do normálního množství pro běžného smrtelníka. :-)
Budeme potřebovat:
100g cukru krupice
180g hladké mouky
20g puginkového prášku nebo gustinu
240g bílku
140g žloutku
60g vody
Z tohoto množství buflerů mi zbylo na indiánky i špičky

Cukr a bílky vyšleháme do husté pěny, měla by být tak hustá, že když zvedneme metly šlehače, mělá by zůstat špička trčet nahoru. Žloutky rozmícháme ručně s vodou a vmícháme do bílkového sněhu. Nakonec k tomu přimícháme mouku, kterou jsme smíchali s pudinkovým práškem. Co nejrychleji, protože delším stáním hmota řídne,nastříkáme sáčkem s hladkou trubičkou na plech vyložený pečícím papírem. kdo nemá hladkou trubičku, tak si jako poradí lžící a udělá placaté hromádky. potom už s plechem rychle do vyhřáté trouby na 180, já v plynu na 200. Pečeme na tuto teplotu asi 10 minut a potom snížíme a pootevřeme dvířka trouby, aby se to jakoby dosušilo ještě asi 5 minut. Vytáhneme z trouby, ale nesundáváme z plechu. Necháme na plechu vychladnout a potom sundáme.


Začneme s přípravou stříkací hmoty. 
Budeme potřebovat:
200g cukru krupice
50g bílků
50g červené marmelády
50g vody



2/3 cukru, tj. asi 130g svaříme s vodou tzv. na bublinu- je to teplota 115 stupňů, pro ta co nemají teploměr, tak by se po vložení drátěného očka do kterého se foukne měla udělat bublina jako z bublifuku. já mám teploměr.. Mezitím si začneme ze zbytku cukru, bílků a marmelády šlehat do tuha krém. Jakmile je ušlehaný a cukr svařený na bublinu, tak pomalým pramínkem do vyšlehané hmoty za neustálého šlehání přilíváme cukrový rozvar. po nalití celého rozvaru dále šleháme aspoň 7 minut do tuha.


jakmile máme hotovo začneme sáčkem s hladkou trubičkou(já s řezanou trubičkou) stříkat na buflery něco podobného indiánkům. po spotřebování celé dávky dáme vychladit do lednice.

Mezitím, co se nám indiánky chladí si připravíme polevu. dá se použít čokoláda na vaření, která je ovšem stále horší kvality, nebo jak doporučuju já trošku lepší např. 70%.  Na správný poměr čokopolevy má být na 5 dílů čokolády 1 díl ztuženého tuku. Používám Omegu. já jsem musela přidat tuku trochu víc, jinak mi nešli indiánci namáčet.
Vytáhneme indiánky z lednice a směle je otočíme vzhůru nohama do kastrólku s polevou. Vůbec se nebojte, drží dobře, ani jeden mi nespadl dovnitř.

Žádné komentáře:

Okomentovat