čtvrtek 28. března 2013

Holandská omáčka

Včera už mi přišlo nudný, že pořád máme jen maso, myslím maso jen tak, nakořeněný, ogrilovaný, k tomu brambory, hranolky, opíkačky apod.
Rozhodla jsem se teda, že si to změníme holandskou omáčkou. Ještě nikdy jsem ji nedělala, tak jsem měla trochu strach


Začneme tím, že si na dvě porce dáme do skleněné nebo nerezové misky 2 žloutky, přidáme trochu citronu, já dala pár kapek vína a octa, protože jsem citron našla jen chudáček seschlej. Přidáme sůl a pepř



Začme nahřívat nadf parou ve vodní lázni. Miska se nesmí vody dotýkat.

Tuto směs budeme pěkně šlehat, aspioň 4 minuty, ruka namožená, nezájem, nedá se nic dělt, možná by to šlo líp pánům, ti jsou zvyklí....


Mezitím si v kastrolku rozpustíme skoro celou kostku másla....


Po rozpuštění slijeme to, co je opravdu tuk od toho bílýho bordelu...., ten nemá v našem másle co dělat

Žloutky stále šleháme nad parou a čurkem přiléváme máslo a stále šleháme


Šleháme, dokud omáčka není pěkně krémová a zahoustlá


Nandáme na maso, na chřest, nebo na co se nám to momentálně hodí a podáváme


Žádné komentáře:

Okomentovat